Voor welzijnsorganisatie DOCK was 2018 een dynamisch jaar. Niet alleen voor de organisatie en haar medewerkers, maar ook voor alle bewoners die door DOCK worden ondersteund. De hoogte- en dieptepunten, de verhalen, initiatieven en projecten van 2018 zijn vastgelegd het jaarverslag van DOCK. Het thema van het jaarverslag is veerkracht. De DuurzaamheidsRapporteurs verzorgden de teksten.

Buck, Leyla en Kelvin...

Vanuit de verschillende regio’s waar DOCK actief is, vertelden verschillende bewoners hun levensverhaal. De jongere Kelvin uit Amsterdam bijvoorbeeld, die door het kickboksen van zich af leerde bijten. Buck uit Haarlem, die zich altijd al man voelde en door een nare aanleiding eindelijk zijn transformatie kon doorzetten. Of Leyla uit Rotterdam, die zich verloste van haar trauma’s met ondersteuning van DOCK. Van een wrak werd zij een cruiseschip, zo zegt ze.

En legio projecten

Naast de verhalen waaruit de veerkracht van bewoners spreekt, staan in het jaarverslag van DOCK ook de activiteiten en de projecten van de welzijnsorganisatie. En dat zijn er legio. Samen met zo’n 1700 onmisbare vrijwilligers, ruim 660 enthousiaste professionals en veel betrokken partijen in de wijk werkte DOCK vorig jaar aan mooie projecten en activiteiten in Aalsmeer, Amsterdam, Haarlem, Hellevoetsluis, Schiedam, Rotterdam, Zaanstad en Zandvoort.

Lees het jaarverslag

Het jaarverslag van DOCK is te lezen op de website van  DOCK.